SAJÁT ÖTLET / MY IDEA
Manapság nagyon felkapott lett az elektromos autó téma, annak ellenére, hogy igazán jól használható mindennapi alternatíva még nincs a piacon! Talán gyárthatunk összeesküvés elméleteket is, hogy a Shell, a BP vagy az EXXON titkos megállapodásai vannak a háttérben az autógyártókkal, de ami a lényeg, hogy a világ, ha lassan is, afelé tart, hogy előbb-utóbb egyre több elektromos jármű fog közlekedni az utakon.
Szeretem olvasni azokat a cikkeket, amik az elektromos meghajtású autók legújabb fejlesztéseivel foglalkoznak, jó látni azokat a törekvéseket és újításokat, ahogyan tökéletesíteni próbálják a technológiát. Amit viszont észrevettem, hogy az elektromos autók legnagyobb hátránya, amit próbálnak lefaragni a fejlesztésekkel, hogy hatótávolságban sokkal gyengébbek az egyéb hajtóanyagú gépkocsikkal szemben.
Na itt álljunk meg egy szóra! Elektromos energiát már nagyon sok fajta módon és eszközzel elő tudunk állítani! Akkor az elektromos meghajtású autóknál miért csak a fékezésből visszanyerődő energiát hasznosítják? Miért nincs más elektromos energia termelő eszköz beépítve?
- Tengelyre kapcsolt generátor lendkerék rásegítéssel (tudom, sokan mondták, hogy a generátor jobban visszafogja a motor teljesítményét és nagyobb energiafelvétel szükséges a meghajtáshoz, mint amit a generátor termelni képes, de egy megfelelően megpörgetett lendkerékből több energia nyerhető ki, mint ami a felpörgetéshez szükséges energia)
- A lengéscsillapítókba épített piezzo elektromosságon alapuló energiatermelő (egy kombinált generátor, ami a rezgésen és a lengéscsillapító által elnyelt erőt alakítja át elektromos energiává, ez főleg a híresen rossz minőségű magyar utakon nyerő lenne)
- Légbeömlő nyílásokba elhelyezett szélgenerátorok (ha már menet közben szembe fúj az a fránya szél, használjuk ki és fogjuk munkára egy megfelelő légcsatornás bevezetéssel)
- Napelemekkel borított karosszéria (ez a megoldás álló helyzetben és menet közben is töltéssel láthatná el az autót)
- Hideg-meleg generátor (hideg időben és kellően forró motornál, a hőmérséklet különbségből elektromos energia nyerhető egy megfelelő generátorral)
Egyenlőre csak ennyi az egy-két ötletből, de azt hiszem ezek is eléggé sok kérdést vetnek fel az elektromos meghajtású autók fejlesztésével kapcsolatban, hogy miért tartunk ott ahol...
"de egy megfelelően megpörgetett lendkerékből több energia nyerhető ki, mint ami a felpörgetéshez szükséges energia"
VálaszTörlésTényleg? Ha igen felfedezted az örökmozgót gratulálok! :)
Az örökmozgót sajnos még nem találtam fel, de a hulladékenergia hasznosítására, szerintem tökéletes megoldás... :)
Törlés